Creatief strateeg en sociaal ondernemer Fenno Verdaasdonk (35) is benoemd tot het nieuwe ‘Hoofd brand, Marketing & Communicatie’ van Pakhuis de Zwijger, hét platform voor creatie en innovatie in Amsterdam. ‘Pakhuis de Zwijger is de plek waar de Stad van de Toekomst wordt ontwikkeld. Daaraan wil ik graag bijdragen,’ aldus Verdaasdonk, die reeds als stadsmaker verbonden was aan de doorontwikkeling van Ruigoord, Organic Village en Buiksloterham.
Aanjager van stedelijke & culturele verandering
Verdaasdonk heeft een brede staat van dienst als sociaal ondernemer in Amsterdam. Zo werkte hij hiervoor als consultant bij CataForChange voor opdrachtgevers als Wageningen University, Organic Village, Partij Voor de Dieren en Impact Hub – werk waarvoor hij geselecteerd werd voor ‘De Duurzame Jonge 100’. Met zijn eigen onderneming KROOKS organiseerde hij tussen 2014-2017 creatieve industrie conferenties met een focus op global trends & millennial cultuur. Vóór zijn jaren al sociaal ondernemer werkte Verdaasdonk als onderzoeker bij de bureaus ARA en TBWA en bestormde hij de Startup industrie als marketing manager bij Microsoft.
Verdaasdonk over zijn overstap
‘Na mijn corporate ervaringen en sociaal ondernemerschap, wilde ik graag verdiepende impact maken voor één merk waarin ik sterk geloof. Pakhuis de Zwijger is een uniek instituut in Nederland – een organisatie die directe impact nastreeft en al al dertien jaar actief is als progressieve aanjager van stedelijke verandering. Dat doet Pakhuis de Zwijger onder meer als producent van ruim 600 programma’s per jaar over thema’s als de creatieve industrie, duurzaamheid, diversiteit, economie en democratie. Ik verheug me er enorm op, om samen met het Marcom-team het verhaal van Pakhuis de Zwijger bij een nog diverser publiek onder de aandacht te brengen. Daarnaast kijk ik ook erg uit naar de samenwerkingen die ik aanga met partners als de VPRO, Waag, Amsterdam Economic Board, IDFA en de programmareeksen We Make The City, Week tegen het Racisme en de TROUW Duurzame100.’
Fenno Verdaasdonk neemt het stokje als ‘Hoofd Brand, Marketing & Communicatie’ over van Maurice Seleky, die toetreedt tot het management team van het Amsterdam Museum.