In de huidige samenleving kunnen kunstenaars en organisaties profiteren van een wereldwijd netwerk. Maar hoe kan je als creatieve maker dit netwerk op de beste manier inzetten? Op welke moment doe je een beroep op je netwerk in het maakproces? En hoe zorg je ervoor dat je mensen bereikt die echt buiten je lokale en sociale kring liggen? In deze sessie laten we voorbeelden zien van internationaal digitaal crowdsourcen en het activeren van een lokale gemeenschap.
Na het programma praten we nog verder met de sprekers in Zoom.
Wil je daaraan meedoen?
Graag horen we wat jullie van het programma vonden. VUL DE ENQUETE IN.
Meer informatie over de sprekers:
Frank Janssen is bestuursvoorzitter van de GRAP, de Amsterdamse popkoepel die zich inzet voor talentontwikkeling. Hij is mede-eigenaar van marketing- en communicatiebedrijf Striped Elephant en heeft veel ervaring in uiteenlopende disciplines in de muziekindustrie, onder andere als hoofdredacteur en uitgever van de vakuitgave Entertainment Business en EB Live, marketing- en brandmanager bij Sony Music, docent entertainmentmarketing aan de Hogeschool Utrecht en manager Communicatie & PR bij de auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra. Vanuit het zelfstandig ondernemerschap werkt hij onder andere voor Buma Cultuur, ESNS, Buma NL, STOMP (de vereniging voor onafhankelijke muziekmaatschappijen).
Cindy Zalm studeerde kunstgeschiedenis en museologie aan de UvA en specialiseerde zich daarna in het behoud en beheer van museale collecties. Ze werkte voor zowel musea als in het bedrijfsleven. Sinds vier jaar is ze als Hoofd Collectiemanagement verantwoordelijk voor het beheer en behoud van de etnografische collecties van het Nationaal Museum van Wereldculturen (NMVW) en het Wereldmuseum in Rotterdam. Vanuit die rol levert zij tevens een bijdrage aan de digitale transformatie binnen de organisatie.
Dit programma is ontwikkeld door DEN Kennisinstituut cultuur & digitalisering en het Amsterdams Fonds voor de Kunst en gefinancierd door de Gemeente Amsterdam.